We are very proud that 98 % of our patients would recommend the Martini-Klinik to friends and relatives.
Dr. Arie Schwartz traveled from New York to Hamburg for a gamma-probe guided lymph node removal.
His story
Guestbook
The evaluations of our guests are of great importance to us. They guarantee the transparency of our achievements and contribute to internal quality assessment. We are very proud that 98% of our guests would recommend the clinic to their friends and relatives - for us, a compliment second to none.
Prof. Dr. Hartwig Huland
Founder of the Martini-Klinik
(175) contributions
On the 14.09.2015, I was operated on by Professor Schlomm, using the da Vinci method.
All I can say is: PERFECT, no pain, everything is fine!!!!
The whole of the healthcare team should also not go unmentioned; the very positive impression left by the Martini Clinic also includes them.
Once again, many thanks!
Ich wurde von der Diagnose zur unausweichlichen, anstehenden Op. überrascht, da ich meine PSA-Überwachung ungenügend kontrollieren ließ und die Werte überschritten. Mit zwei verschiedenen Empfehlungen zur OP.
Auf der Suche nach der passenden Methode wurde ich auf die Martini-Klinik in HH aufmerksam. Neugierig wie unmittelbar machte ich mich daran die Internetseite dieser Klinik zu sichten. Nach eingehenden Studium wuchs auch in mir großes Vertrauen. Mithin auch durch die positiven Beurteilungen in dem dort aufgeführten Gästebuch. Ich bat fernmündlich, mich in der Sprechstunde mit meinem Entschluss und meinem Problem vorzustellen zu dürfen. In dem ersten, einführenden Gespräch mit Dr. Salomon wuchs das Vertrauen in diesen routinierten Operateur und in dieser Klinik, um so mehr, da der positive Ruf der Klinik weit über die Grenzen unserer BRD hinausgeht. Diese äußerst positive Ausstrahlung und Zuversicht des Operateurs Dr. Salomon hat sich fortan voll auf mich, in diesem kurzen Klinikaufenthalt, übertragen. Immerhin bin ich bereits fast 73 Jahre alt. So hoffe ich, aufgrund meiner körperlichen guten Konstitution womöglich noch einige erfolgreiche wie schöne Jahre vor mir zu haben. Am 10.09.2015 wurde meine Prostata mittels der da Vinci Methode total entfernt. Bereits am darauf folgenden Donnerstag früh wurde ich ohne Katheder entlassen. Für mich, verehrter Dr. Salomon, fast wie ein schmerzloses Wunder. Nun laufe ich bereits seit einer Woche wie ein Wiesel, zwar noch halb Kontinent aber glücklich und zuversichtlich. DANKE auch dafür all` diesen vielen, hilfsbereiten und überaus netten Menschen aus der Klink für ihre hilfreiche Unterstützung.
Aber eines kann ich mir als Steinmetz u. Steinbildhauermeister nicht verkneifen,
viele kleine Kunstwerke gibt es in dem UKE. Das aus Dolomit bestehende Relief am hinteren Eingang der Martiniklinik bedarf mehr Augenmerk.- u. Pflege.
Ihnen allen gutes Gelingen und aufrichtigen Dank.
Surprised, from the diagnosis to the unavoidable operation. Because I hadn’t regularly had my PSA levels checked, and they exceeded the norm. Two diverse recommendations regarding the surgical method led me to the Martini Clinic in Hamburg. Curious, I immediately began reading the Clinic’s website. After thorough study of the information provided, my trust greatly increased. This was also due to the positive appraisals on the web site guest book. I called the clinic and requested an appointment in order to explain my decision and describe my problem. During the first introductory discussion with Dr. Salomon my faith in this very experienced surgeon and the clinic grew, all the moreso, since the clinic’s good reputation has travelled well beyond the borders of the FRG. Henceforth, Dr. Salomon’s very positive and optimistic attitude transferred itself to me during my short stay at the clinic. I am after all, already almost 73 years old. I therefore hope that, due to my good physical condition, I still have some successful and good years ahead of me. My prostate was completely removed on the 10.09.2015, using the da Vinci method. I was already discharged the following Thursday, without a catheter. To me, dear Dr. Salomon, it is almost like a painless miracle. I have now been running around like a weasel, albeit only half continent, but happy and confident. THANK YOU, also for having the opportunity to get to know all the many helpful and very nice people at the clinic and for their support. But, as a stone mason and stone sculptor, I could not help noticing the many small works of art on the UKE campus. The dolomite relief at the back entrance to the Martini Clinic could do with more attention and care.
I wish you every success and offer my sincere thanks.
Die Diagnose „Krebs“ ist immer ein Schock, auch wenn inzwischen jeder Dritte davon früher oder später in seinem Leben betroffen wird. Aber natürlich beginnt man beim Abzählen immer bei sich selbst …
Das Schicksal wollte es so, ich war der Dritte und musste unters Messer. Selbst Routine-OPs sind kein Spaziergang und bieten einen bunten Strauß von Risiken und Gefahren, angefangen mit der Narkose, gefolgt von dem Können oder eben Versagen der Chirurgen und gekrönt von allem, was einen Patienten in der Nachsorge treffen kann – ich sag nur: Krankenhauskeime.
Das alles sollte ausreichen, um vor einem Klinikaufenthalt weiche Knie und leise Panikgefühle zu garantieren.
ABER: Ich hatte das unverschämte Glück, in der vorzüglichen und rundum wunderbaren Martini-Klinik zu landen und von A wie Aufnahme bis Z wie „endlich wieder Zuhause“ nur von hochklassigen Fachkräften beraten, betreut und behandelt zu werden. Weiche Knie? Panikgefühle? Ab dem Betreten des Klinikgebäudes war alles das verflogen. Ich wurde betreut und behandelt wie ein verloren geglaubtes Familienmitglied. Die Pflegekräfte und das medizinische Personal sind hier von einer freundlichen Perfektion, die ihresgleichen sucht. Egal, in wessen Händen ich mich gerade befand, ich fühlte mich gut aufgehoben, ausgezeichnet informiert und in meinen Ängsten und Schmerzen keine Sekunde lang allein gelassen.
Hierfür möchte ich allen Beteiligten: Ärzten, Pflege- und Servicepersonal, zuständig für die Sauberkeit und das leibliche Wohl, von Herzen Danke sagen.
Ganz sicher werde ich jedem meiner Freunde und Bekannten wärmstens empfehlen, sich wenn, dann hier einer Behandlung zu unterziehen. Warum sollte man weniger als das Allerbeste wählen, wenn es um die eigene Gesundheit geht? Eben.
Being diagnosed with „cancer“ is always a shock, even if nowadays one in every three people will be affected sooner or later in their lives. But of course, one always begins counting with oneself …. As fate would have it, I was number three and had to go under the knife. Even routine operations are no stroll in the park, and they comprise an array of risks and dangers, beginning with the anesthetic, followed by skill of the surgeon (or lack of it), and topped off, above all, by something that can affect the patient during after-care: “hospital germs”.
All this is enough to cause trembling knees and a faint panic, even prior to admission. HOWEVER: I had the incredible luck to land up in the excellent, and in all respects wonderful Martini Clinic; from start to finish I received top-class advice, care and treatment. Trembling knees? Panic? These feelings disappeared the moment I entered the clinic. I was looked after and treated like a long-lost family member. The nurses and the medical personnel are the personification of unmatched friendliness and perfection. I felt well cared for, excellently informed, and I was never left alone with my fear and pain for even a second, regardless of who was looking after me.
I would like to express my heartfelt thanks to all those concerned; the doctors, the nurses, and the service personnel who are responsible for cleanliness and creature comforts.
I will most certainly warmly recommend the clinic to my friends and acquaintances, should they ever need treatment. Why opt for less than the best when one’s health is at stake? Precisely.
Im Juli 2015 war ich Patient in der Martini-Klinik auf Station 4.
Ich bedanke mich für die sehr gute medizinische und menschliche Betreuung und möchte auf diesem Wege ein sehr positives Feedback zu meinem Aufenthalt geben.
Schon beim Vorstellungstermin und medizinischen Vorgespräch bin ich sehr freundlich und kompetent beraten worden. Das Ambiente und die Ruhe und Gelassenheit der Mitarbeiter lassen innere Unruhe beim Patienten gar nicht erst aufkommen.
Über die Internetseite der Martini-Klinik konnte ich mich schon vorab umfassend über die Krebserkrankung, die Operationsmethoden und den detaillierten Ablauf des Aufenthaltes informieren. So etwas Tolles habe ich noch nicht erlebt! Ich wusste genau, was auf mich zukommt und bin völlig entspannt angereist.
Am Aufnahmetag habe ich mich sofort gut und umfangreich betreut gefühlt. Auch in den folgenden Tagen hat der stets freundliche, aufmunternde und manchmal spaßige Umgangston des Personals zu meinem guten Befinden beigetragen. Besser hätte es nicht sein können!
Herrn Prof. Steuber danke ich für die gelungene Operation und für die anschließenden fachlichen Informationen bei der Visite. Ganz anders, als man sich die „Götter in Weiß“ vorstellt (mit einem Schwarm von Mitarbeitern bei der Visite umgeben), hat Herr Prof. Steuber sich bei der Visite in einem persönlichen, sehr menschlichen Gespräch direkt an den Patienten gewandt. Das war klasse!
Auch andere Faktoren, wie die gute Verpflegung und die kommunikativen Möglichkeiten direkt am Patientenbett habe ich als positiv empfunden.
Hatte ich während meines Aufenthaltes noch gehofft, dass mein Katheder mir vor der Entlassung entfernt wird, war ich im Nachhinein sehr froh, dass dies erst ein paar Tage später erfolgte. Während der mehrstündigen Heimreise per Bahn wäre ich sonst doch noch etwas unsicher gewesen.
Ich bin sehr dankbar, dass meine Krebserkrankung rechtzeitig erkannt wurde und mir durch die gelungene Operation wahrscheinlich noch ein paar Lebensjahre mehr geschenkt wurden. Mit dem Thema Krebs habe ich mich jetzt sehr intensiv beschäftigt und inzwischen auch die Forschung der Martini-Klinik und die Deutsche Krebshilfe finanziell unterstützt. Das möchte ich auch künftig fortführen.
Die Martini-Klinik werde ich gern weiterempfehlen!
In July 2015, I was a patient on Ward 4 at the Martini Clinic. I would like to express my thanks for the very good medical and personal care and take this opportunity of passing on very positive feedback regarding my stay at the clinic.
Right from the beginning, during my preliminary visit and first medical briefing, I was advised in a very friendly and competent manner. The atmosphere and the calmness and composure of the staff prevent the patient from becoming nervous.
Prior to my admission, I found very comprehensive information about cancer on the website of the Martini Clinic, as well as information on the various surgical methods, and a detailed account of the what would happen during my stay at the clinic. I have never experienced anything quite like this before! I knew exactly what to expect and arrived at the clinic completely relaxed.
On the day I was admitted, I immediately felt good and appreciated the all-round care. Also, during the days that followed, the friendly, encouraging, and sometimes amusing manner of the staff, contributed to my well-being. It couldn’t have been better!
My thanks to Professor Steuber for the successful operation and for the expert information given during the surgeons’ rounds. In contrast with the image of the “Gods in white” (surrounded during rounds by their horde of staff), Professor Steuber addresses his patients directly and engages with them in a very personal way. That was marvellous!
I also found other very positive factors: the good food and the possibility of communicating directly from one’s bed.
Although I had hoped to have my catheter removed before being discharged, in the end I was happy that this took place some days later, as I would otherwise have felt a little insecure on the train journey home, which took several hours.
I am very grateful that my cancer was diagnosed early enough; the successful operation has probably given me a few more years of life as a present. Since then I have gone into the subject of cancer in great detail and have, in the meantime, made financial contributions to research done at the Martini Clinic and by German Cancer Aid. I plan to continue to do so.
I am very happy to recommend the Martini Clinic!
Ich wurde am 6.8.2015 von Herrn Dr. Salomon mit dem DaVinci-Operationssystem behandelt und möchte mich bei ihm und dem Team des Krankenhauses für seine ausgezeichneten Leistungen und die famose Unterkunft sehr bedanken.
Bei Einlieferung hatte ich die Diagnose eines Prostatakarzinoms Glaesen 4 + 3
Glaesen 3 Anteil 27 %
Tertiärer Glaesen 5 2,9 %
PSA 7,6
Schon bei Verlassen der Klinik konnte der Katheter entfernt werden und ich war weitgehend kontinent.
Leider hatte die histologische Untersuchung nach der OP eine geringe Lymphgefässinvasion diagnostiziert, sodass mir eine adjuvante Bestrahlung nach 3 Monaten empfohlen wurde.
My operation was on the 06.08.2015; it was carried out by Dr. Steuber, using the DaVinci surgical system. I would like to express my great thanks to him for his excellent work and to the Martini Clinic team, and for the marvellous accommodation.
When I was admitted to the clinic, I had a diagnosis of prostate carcinoma Gleason score 4 + 3
Gleason 3 volume fraction 27%
Tertiary Gleason 5 2.9%
PSA 7.6
The catheter had already been removed before I left the clinic, and I was by and large continent.
Unfortunately, the histological examination following the operation showed a minor invasion of the lymph nodes, so that after 3 months an adjuvant radiant therapy was recommended.
Auch wenn meine OP nun schon wieder drei Wochen her ist, denke ich, dass positive Kritik nie zu spät kommen kann.
Nach der Diagnose "Prostatakrebs" war ich natürlich erst einmal geschockt. Wer betroffen ist, weiß dies und es tun sich tausend Fragen auf. Im Vordergrund steht, wie bekämpfe ich diese Krankheit ? Welche Methode ist die richtige?
Nach Abwägung einiger dieser möglichen Methoden entschied ich mich, trotz der möglichen Risiken, der Beeinträchtigung oder gar des Verlustes der Potenz, sowie einer möglichen Inkontinenz, für die Operation. An dieser Stelle möchte ich meiner Urologin, Frau Dr. med. Knobloch aus Leinefelde herzlichst Danke sagen, denn Sie hat in beträchtlichem Maße, dazu beigetragen, dass ich mich für die Martini-Klinik am UKE Hamburg - Eppendorf, entschieden habe.
Am 04.08.2015 wurde ich von Herrn Prof. Steuber operiert. Alles verlief nach Plan, auch wenn, auf Grund der Lage des Karzinoms, nur die Hälfte der Potenznerven erhalten werden konnten.
Herrn Prof. Steuber, den Anästhesisten und den gesamten OP- Team, Danke für Ihre ausgezeichnete Arbeit. Ich hatte vom ersten Moment an vollstes Vertrauen und dadurch keine Sekunde Angst, vor dem was da mit mir geschieht.
Es ist kaum mit Worten zu beschreiben mit welcher Kompetenz, Ruhe und Fürsorge das gesamte Team in der Martini-Klinik um jeden Patienten, ob privat oder gesetzlich versichert, bemüht ist, ihm den Aufenthalt so angenehm wie möglich zu gestalten. Dies gilt natürliche und auch für die Stationsärztin, Frau Dr. Schmitz, welche immer ein offenes Ohr für mich hatte.
Ein großes Dankeschön an die gesamte Martini-Klinik am UKE in Hamburg-Eppendorf. Dieses Haus muss und kann man nur weiterempfehlen !
Udo Timm
Although my operation took place over three weeks ago, in my opinion it is never too late to pass on positive feedback.
It was naturally a shock when I was diagnosed with prostate cancer. Anyone in a similar position knows the feeling and the many questions that suddenly arise, the main ones being: How can I fight this illness? Which is the right method of treatment? After evaluating some of the possible treatments, I decided, despite the risk of impairment or loss of potency, to have surgery. At this point, I would to express my warmest thanks to Dr. med. Knbloch from Leinefelde, as my choice of the Martini Clinic at the UKE was largely due to her.
I was operated on by Prof. Steuber on the 04.08.2015. Everything went according to plan, even if the position of the tumor only allowed the preservation of half of the nerves responsible for potency. Professor Steuber, the anesthetists, and the whole of the OP team, thank you for your excellent work. From the first moment I complete trusted the team, and was therefore not afraid, for even a second, of what lay ahead of me.
I can hardly describe the competence, calm and care with which patients, whether privately or publicly insured, are looked after at the Martini Clinic,thus ensuring that their stay is as pleasant as possible. This also applies to Dr. Schmitz, the ward physician, who always lent me her ear.
A great thank you to all at the Martini Clinic, University Medical Center Hamburg-Eppendorf. I can only highly recommend this clinic!
My highest praise goes to the complete Martini Clinic Team – the doctors, the nurses, the service personnel – for their highly competent and comprehensive explanations, advice, support, reliability and punctuality, the professional care, organization and perfect service. My special thanks go to Dr. Salomon and the anesthesia team for the very successful operation. For my part, I give the clinic my whole-hearted recommendation.
My highest praise goes to the complete Martini Clinic Team – the doctors, the nurses, the service personnel – for their highly competent and comprehensive explanations, advice, support, reliability and punctuality, the professional care, organization and perfect service. My special thanks go to Dr. Salomon and the anesthesia team for the very successful operation. For my part, I give the clinic my whole-hearted recommendation.
After 8 days in the Martini-Klinik fpr prostate surgery I am in a strong position to confirm the well deserved worldwide reputation of this institution.
From the highly skilled and very experienced professionel team who undertook the prostate surgeries, to the professional docs and nurses who would patiently explain and answer any question with much care, to the cleaning and kitchen staff who, apart from their thoroughness, will always welcome you with a smile, to the medical details all throughout the day and night, if needed, to ensure the patient's comfort and safety, all adds up to make this one of the best prostate cancer hospitals in the world.
After 8 days in the Martini-Klinik fpr prostate surgery I am in a strong position to confirm the well deserved worldwide reputation of this institution.
From the highly skilled and very experienced professionel team who undertook the prostate surgeries, to the professional docs and nurses who would patiently explain and answer any question with much care, to the cleaning and kitchen staff who, apart from their thoroughness, will always welcome you with a smile, to the medical details all throughout the day and night, if needed, to ensure the patient's comfort and safety, all adds up to make this one of the best prostate cancer hospitals in the world.
Already the first day at the Martini-Klinik me and my wife felt that we were good taken care of. Very good information about the operation what could occur during the operation and what the follow-up consisted of after the operation. All your staff were friendly and professional at all times. Very happy to have received lab tests so early after the operation. At times I felt that the nursing staff were a bit short of staff but they still managed to help/assist me with a smile. That is very impressing.
Already the first day at the Martini-Klinik me and my wife felt that we were good taken care of. Very good information about the operation what could occur during the operation and what the follow-up consisted of after the operation. All your staff were friendly and professional at all times. Very happy to have received lab tests so early after the operation. At times I felt that the nursing staff were a bit short of staff but they still managed to help/assist me with a smile. That is very impressing.
Jeg vil anbefale menn som får prostatakreft til å reise til Martini-Klinikken i Hamburg for operasjon. Der finnes ekspertise og utstyr som ikke alle har. Ikke minst blir det færre bivirkninger p.g.a. at de har fryseteknikken. Jeg er veldig glad for at jeg ble operert der. Topp service i alle ledd.
Jeg vil anbefale menn som får prostatakreft til å reise til Martini-Klinikken i Hamburg for operasjon. Der finnes ekspertise og utstyr som ikke alle har. Ikke minst blir det færre bivirkninger p.g.a. at de har fryseteknikken. Jeg er veldig glad for at jeg ble operert der. Topp service i alle ledd.
I am very satisfied with my stay at the Martini-Klinik. One incident upon discharge got me worried, however, I experienced that the Klinik handled my comment about this in a very good way and that I quickly received the clarification I needed. Other than that, I want to compliment all the clinical staff on the exceptionally good clinical care I received. In particular I wish to thank Prof. Dr. Haese who performed the surgery. I felt - and still feel - totally confident about the competence of the clinical staff and that I was in the best hands while at your clinic.
I will definately recommend the Martini-Klinik to other patients in need of prostate cancer treatment.
Write a guest book entry
Thank you for your entry into our guestbook! Please understand that we will not publish anonymous entries. Your last name and E-Mail address will not be published.
So many good reviews?
Are you wondering how it can be that there are hardly any bad reviews? This graph might shed some light. When they are discharged, patients throughout the university hospital are asked whether they would recommend the hospital/department. For years, the Martini Clinic has led this ranking with its three wards.
Oh what a ride!
We get a lot of great guest book entries, but this one is very unusual.
0:40 minutes